Wat willen wij bereiken!
Met het evenement 24-UUR van Lansingerland willen we als organisatie zoveel mogelijk geld ophalen voor het Sophia Kinderziekenhuis en andere goede doelen. Het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam is een belangrijk en waardevol ziekenhuis voor kinderen die daar behandeld worden voor diverse ziekten en aandoeningen. Als organisatie willen we ons inzetten om het Sophia Kinderziekenhuis te steunen in hun missie om de zorg voor zieke kinderen te verbeteren en te innoveren.
Naast het Sophia Kinderziekenhuis is er ook ruimte voor teams om hun eigen goede doel te steunen. Teams kunnen zich inschrijven en zich laten sponsoren door familie, vrienden en bedrijven om zo zoveel mogelijk geld op te halen voor hun gekozen goede doel. Het doel van het evenement is niet alleen om geld op te halen, maar ook om saamhorigheid en verbinding te creëren in de gemeenschap van Lansingerland en daarbuiten. Het wandelen en de activiteiten tijdens het evenement zorgen voor een gezellige en ontspannen sfeer waarin mensen elkaar kunnen ontmoeten en samen kunnen genieten van de activiteiten.
Door ons als organisatie en door de deelnemers in te zetten voor het Sophia Kinderziekenhuis en andere goede doelen, willen we bijdragen aan een betere en gezondere toekomst voor kinderen die ziek zijn en voor wie extra zorg en aandacht nodig is. Met ons evenement hopen we niet alleen geld op te halen, maar ook bewustwording te creëren en mensen te inspireren om zich in te zetten voor een betere wereld. Samen kunnen we een verschil maken en de wereld een stukje mooier maken voor degenen die dat het hardste nodig hebben.
Missie:
Wij zijn een terugkerend evenement dat zich inzet voor het Sophia Kinderziekenhuis en goede doelen. Tijdens ons evenement wandelen teams 24 uur lang om zoveel mogelijk geld op te halen voor deze goede doelen.
Onze missie is om zoveel mogelijk geld op te halen voor het Sophia Kinderziekenhuis en lokale goede doelen die zich inzetten voor kinderen en gezondheid. We willen met ons evenement niet alleen geld inzamelen, maar ook aandacht genereren voor deze belangrijke doelen en een gemeenschapsgevoel creëren in Lansingerland.
Onze 24-uurs wandelestafette wordt volledig gerund door vrijwilligers en we werken samen met verschillende lokale bedrijven en organisaties. Door samen te werken en de handen ineen te slaan, kunnen we een verschil maken in de levens van kinderen en hun families die te maken hebben met gezondheidsproblemen.
Wil je graag bijdragen aan onze missie, maar kun of wil je niet meewandelen? Dan kun je altijd een donatie doen. Elke bijdrage, groot of klein, is van harte welkom en draagt bij aan het realiseren van onze missie.
Dus, kom in actie en doe mee aan ons evenement of steun ons door een donatie te doen. Samen kunnen we een verschil maken!
Kern:
De kern van 24-UUR van Lansingerland is het 24-uur durende wandelevenement waarbij de deelnemers in teams zoveel mogelijk geld ophalen voor een goed doel. Het doel van het evenement is om mensen bij elkaar te brengen en bewustzijn te creëren over de impact van ziektes op mensen en hun families. Tijdens het evenement wordt er 24 uur lang gewandeld en zijn er verschillende activiteiten om de deelnemers gemotiveerd te houden.
Een belangrijk aspect van 24-UUR van Lansingerland is dat 10% van alle opbrengsten naar het Sophia Kinderziekenhuis gaat. Daarnaast gaat ook 10% naar de organisatie, tenzij dit bedrag niet nodig is om de algemene kosten te dekken, in dat geval gaat het volledige bedrag naar het Sophia Kinderziekenhuis. De overige 80% van de opbrengsten gaat naar het door het team gekozen goede doel. Zo zorgen we ervoor dat het Sophia Kinderziekenhuis en andere goede doelen worden gesteund en dat er bijgedragen wordt aan een betere wereld.


Maak kennis met de drijvende krachten achter het evenement van de 24-UUR van Lansingerland: Patrick, Carla, Theo, Mélisande, Karin, Mandy, Evelyn en Robert. Dit energieke team van acht personen is vastbesloten om van dit evenement een groot succes te maken en zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het Sophia Kinderziekenhuis en andere goede doelen. Elke persoon in het team heeft zijn of haar eigen unieke vaardigheden en ervaringen, maar één ding hebben ze gemeen: een enorme passie en toewijding om dit bijzondere 24-uurs wandelevenement tot een onvergetelijke ervaring te maken voor alle deelnemers. Leer ons kennen en kom erachter wat ons inspireert om deze geweldige gemeenschap bij elkaar te brengen in de strijd tegen ziektes en voor het welzijn van kinderen.

Patrick
Ik ben Patrick Starrenburg, wellicht ken je mij van Hoeckse Vis en Zeebanket uit Bergschenhoek waar ik al 18 jaar gevestigd ben. Al 25 jaar samen met Carla en vader van 2 " volwassen" jonge mannen die zich ook graag inzetten voor het goede doel en geïnteresseerd zijn in hun medemens.
Als ondernemer, bestuurslid van Bruisend Bergschenhoek en het SNF oranje comite Bergschenhoek heb ik al veel evenementen georganiseerd maar de 1e editie van de Samenloop voor Hoop Lansingerland was het mooiste wat ik tot nu toe gedaan heb.
Ik ben ontzettend trots op onze "nieuwe organisatie" een stichting die geld ophaalt voor medische goede doelen. Met mijn fantastische gedreven collega bestuursleden, gaan wij een mooie 1e editie neerzetten van de 24 uur van Lansingerland! Wij zijn nog opzoek naar vrijwilligers die zich o.a. gaan inzetten om het evenementen terrein te helpen inrichten en de bezoekers te voorzien van hapjes en drankjes, 2 van de onderdelen waar ik o.a. verantwoordelijk voor ben. Ben jij beresterk? Of leg je de bezoekers graag in de watten? meld je dan aan via de website. Ik hoop jullie te zien op 12 en 13 april 2024!
Mocht je vragen hebben over het evenement dan ben ik bereikbaar via voorzitter@24uurvan.nl

Carla
Ik ben Carla, getrouwd met Patrick, werkzaam bij Hoeckse vis in Bergschenhoek.
Samen hebben we 2 jongens. Jeffrey van 21 en Duncan van 18.
De reden dat ik mij inzet voor deze organisatie is omdat ik het een geweldig en mooi evenement vind. Het is een evenement dat je met elkaar en voor elkaar geld ophaalt voor jouw gekozen doel.
De saamhorigheid die je voelt door dit met elkaar te delen. De gesprekken die je hebt met elkaar in die 24 uur.
Vooral het samen doen.
Ik heb de taak vrijwilligers, eregasten en programma, die ik samen met Evelyn doet. Je kunt contact opnemen met mij via: sponsoring@24uurvan.nl.

Theo
Ik ben Theo Baltzer en woon en werk al 36 jaar in de gemeente Lansingerland.
Sinds 2013 ondersteun ik als bedrijfsadviseur ondernemers waar nodig bij al hen zakelijke vragen, als financiering, bedrijfsoverdracht, waarderingen en andere zaken die zij tegenkomen.
In 2019 ben ik mede organisator geweest voor het evenement Samenloop voor hoop met het doel het steunen van het onderzoek naar kanker. Een opbrengst van een kleine 150.000 in dat ene weekend geeft aan dat wij en de deelnemers met zijn allen dit erg belangrijk vinden.
Deze organisaties zijn helaas nodig om verder onderzoek mogelijk te maken en zo persoonlijk leed te helpen voorkomen.
Dit dankbare werk willen wij voortzetten in de stichting De 24 uur van…. , omdat de inkomsten van groot belang zijn voor de stichtingen die we steunen. Je kunt contact opnemen met mij via: penningmeester@24uurvan.nl.

Mélisande
Mijn naam is Mélisande van der Wal. Ik ben 36 jaar oud en woon in Berkel en Rodenrijs samen met mijn man en 2 zoontjes.
Iedereen kan een moeilijke situatie tegenkomen of ziek worden, daarom zet ik me graag samen met u in om de kansen hierop te verkleinen! Alles wat we kunnen ophalen voor onderzoek en/of steun is meegenomen.
Na het grote eerdere succes, is deze organisatie terug in een nieuw jasje! Hoe gaaf!
Je kunt contact opnemen met mij via: claimafhandeling@24uurvan.nl.

Karin
Hallo, ik ben Karin Rijgersberg. Even kort wat vertellen over mezelf. Dat kort lukt niet zo goed maar oké.
Getrouwd met Peter en moeder van twee kinderen Thijs en Mirte. Ik werk in de verstandelijk gehandicapten zorg. Naast mijn werk zet ik me graag in als vrijwilliger. Meestal bij evenementen en feesten. Hier krijg ik energie van. Want 'organiseren en enthousiasmeren' vind ik leuk om te doen.
In de corona periode lagen alle sociale zaken stil, dat vond ik lastig. Ik ben een mensen mens.
Toen we na de corona periode weer bij elkaar kwamen om een tweede 24uurs wandelevenement te organiseren vond ik dat heel fijn. Wel was het bijna onmogelijk 1 goed doel te kiezen. Er kwamen zoveel doelen op tafel. Vandaar deze opzet. En juist dat vind ik zo mooi. Op deze manier kan iedereen zich inzetten. Speciaal voor een doel wat voor jou belangrijk is of dat nou een bekend of minder bekend medisch doel is. Want bij iedereen komt wel een ziekte voor in de familie of vriendenkring.
Tijdens een 24uurs evenement hebben we elkaar nodig, want ook al zijn de doelen verschillend, de manier van inzetten is gelijk. En dat kan door jong en oud,fit of minder fit. Wij als organisatie hebben alle hulp nodig. Zet je in door zelf te wandelen (dat kan bijna iedereen want tempo is niet belangrijk en ook de duur van het lopen niet) Lukt dat niet? Zet je dan in als vrijwilliger tijdens de 24uur er moet veel gebeuren. Maar ook hulp door sponsoring met goederen of een bedrag te doneren is nodig.
Zo hebben we elkaar nodig om dit evenement neer te zetten.
En daar komt onze slogan vandaan:
SAMEN GOED GELOPEN. Je kunt contact opnemen met mij via: teams@24uurvan.nl.

Mandy
Mijn naam is Mandy van den Broek
Ik ben getrouwd met Walter, wij hebben 4 kinderen en samen een drogisterij in Woerden.
We wonen in Bergschenhoek
Voor de 24-Uur ben ik verantwoordelijk voor:
de Kinderloop.
Waarin wij 24 minuten gaan lopen met zoveel mogelijk kinderen.
Kinderen kunnen zich laten sponsoren en zelf geld ophalen dmv bijvoorbeeld lege flessen ophalen of bijvoorbeeld koekjes bakken.
Er zijn ideeën zat voor jullie.
Na afloop van de Kinderloop krijgen alle kinderen een leuke herinnering.
Inschrijven kost 5,- per kind
Dit bedrag gaat ook volledig naar het Sophia kinderziekenhuis.
We lopen dus met "onze" kinderen VOOR de kinderen van het Sophia kinderziekenhuis.
Vorige keer hebben we met de kinderloop alleen al € 6100,- opgehaald, daar hopen we natuurlijk deze keer dik overheen te gaan!
Via de website vind je mijn gegevens
Of mail: kinderen@24uurvan.nl

Evelyn
Ik ben Evelyn Vlug en woon in Bergschenhoek met mijn man Martijn en 2 dochters Feline en Mayra.
Ik ben bestuurslid van de 24 uur omdat ik graag iets wil betekenen voor de mensen die in moeilijke tijden zitten. In 2016 heb ik mijn vader verloren aan kanker en vond het erg fijn om doormiddel van de samenloop voor hoop mij in te zetten voor het kwf.
Nu we met deze prachtige mensen een nieuwe stichting hebben kunnen opzetten maakt me nu al trots, en hoop dat het een fantastische evenement gaat worden.
Ik ben verantwoordelijk voor de sponsering en het kinderplein op de dag zelf. Nu zijn we druk bezig met het zoeken van sponsoren die we zo hard nodig hebben.
Het kinderplein zal een gezellig plein worden met springkussens, spelletje, schminken, en een rondje in de paard en wagen en nog veel meer.
Als er vragen zijn over ons sponsorpakketten hoor ik het graag. Je kunt contact opnemen met mij via: sponsoring@24uurvan.nl.

Robert
Ik ben Robert en samen met Johan woon ik in Berkel en Rodenrijs. Illustrator, eigenaar van Creative&Co en werkzaam in het onderwijs. Een prachtige combinatie. Bij de 24-uur van Lansingerland ben ik verantwoordelijk voor alle ontwerpen, communicatie en alles daar omheen. Heel fijn dat ik me daarvoor kan inzetten. We zijn acht verschillende mensen met ieder een eigen expertise. We willen er weer een prachtig evenement van maken! Daar ben ik al trots op, maar zeker als we het weer net zo groots maken als de eerste keer. Dat de inwoner van Lansingerland er ook trots op kan zijn met wij als gemeente bereiken.
Het uiteindelijke weekend in april wanneer het wandelevent bezig is zal ik er ook aanwezig zijn en kunt u altijd bij mij terecht voor alle vragen. Mocht u eerder vragen hebben dan kunt u altijd contact opnemen via communicatie@24uurvan.nl.

Flower
De mascote van 24-UUR VAN LANSINGERLAND
Ter informatie:
Het bestuur van 24-UUR van Lansingerland en de organisatoren ontvangen geen beloning of vergoeding voor hun werkzaamheden. Alle activiteiten worden op vrijwillige basis uitgevoerd. Onkosten die direct verband houden met de uitvoering van het evenement kunnen wel worden vergoed, mits deze aantoonbaar zijn en passen binnen het financiële beleid van de stichting.
***